onsdag 29 juni 2011

Postverket dör så sakteliga

Det fanns en gång då man kunde göra allt på Posten. Nu kan man knappt köpa frimärken. En gång var de som arbetade där serviceinriktade. En gång var allt bra. Nu suger det stock!
Var in på posten i vår lilla stad, eller ett av de där kontoren eller vad de nu kallas. Två ärenden skulle göras; posta X antal brev med mer porto än vanliga brev och skicka åter ett paket. Expediten eller bitterfittan, min namne banne mig står där och redan när man ser henne vet man; här blir det inga leenden idag iaf.
Sagt och gjort. Vi kliver fram och berättar vad vi vill ha hjälp med och tanten ser megajävla ointresserad ut. Sen ignorerar hon mannen i mitt liv. Javisst, gör det men gör det snyggt! Så han tror han ska vara tacksam för det typ!
Men icke det. Hon är otrevlig. Dryg. Kaxig. Efter en stund när kön växt en del kommer dräparen, från hennes sida; detta kunde ni gjort på ICA. Va?????? Vi som vanligtvis inte blir mållösa blir det. På ICA? Varför? Vill hon ej serva oss? Vill hon att posten läggs ned?
Jag svarar; vi ville inte göra två stopp, dvs ICA OCH Posten så vi kom hit. Hon tittar upp, lagomt ignorant och säger; vad sa du?? Jag upprepar det jag sa och hon ignorerar bara.
Vi går ut. Snopna. Länge pratade vi om detta. Arga blev vi efter en stund när chocken lagt sig.
Man borde anmäla henne. Till chefen. För hennes beteende är INTE ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar